بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

ترافیک شدید امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری به توسعه حمل ونقل عمومی است

  • کد خبر : 16586
  • 16 مارس 2024 - 19:56
ترافیک شدید امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری به توسعه حمل ونقل عمومی است
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدتها همین حدود ۱۲۰۰ واگنی که متروی تهران داشته باقی مانده بود، گفت: تعدادی از واگن‌ها هم احتیاج به اورهال داشتند که عدم توجه لازم به این موارد در مقطعی در گذشته سبب شده ما امروز شاهد چنین ترافیکی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری ۳ ایستگاه بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو تهران به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی جدید در این خط گفت: خوشحالیم که بعد از یک کندی کار که در مدت کوتاهی صورت پذیرفت مجددا حرکت سریع و شتابان احداث خطوط مترو و افتتاح ایستگاه ها شروع شده است. امروز شاهد افتتاح سه ایستگاه جدید و یک ایستگاه تبادلی هستیم که به حمل و نقل شهری کمک می کند.

وی با بیان اینکه ترافیک این ایام خاص و مقطعی است ولی نباید چنین ترافیکی را داشته باشیم، گفت: باید توسعه حمل و نقل عمومی را عملیاتی کنیم. حدود ۱۲۰۰ واگنی که متروی تهران داشته همین قدر باقی مانده است؛ علاوه بر اینکه تعدادی هم احتیاج به اورهال و خروج از خط داشته است. مشکلاتی نظیر نداشتن قطعات و عدم توجه به حفاری تونل ها سبب شده ما امروز شاهد چنین ترافیکی باشیم. البته در کنار این مطلب باید به رفع مشکل کمبود اتوبوس نیز توجه کنیم.

چمران خاطرنشان کرد: با تجربه شرکت مترو امیدواریم به سرعت و دقت کار افزوده بشود و روز به روز به طول خطوط مترو اضافه بشود (چون طراحی این ۸ خط مترو مربوط به قبل انقلاب است). برای خطوط جدید هم برنامه ریزی هایی صورت گرفته و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد.

رییس شورای شهر تهران بیان داشت: اگر مترو و اتوبوس در تهران کافی باشد، می شود برنامه ریزی کرد که چگونه مردم از اتومبیل های شخصی خود استفاده کنند. این به معنای ترافیک روان ‌و حمل و نقل آسان تر است. میزان وسایل نقلیه شخصی در کشورهای اروپایی زیاد است اما میزان استفاده از اتومبیل های شخصی کمتر از کشور ماست. حتی مسئولین این کشورها هم تلاش می کنند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: معماری این ایستگاه یعنی بهار شیراز بسیار زیبا و سنتی است و امیدواریم این روند(استفاده از معماری اصیل ایرانی اسلامی) در دیگر ایستگاه ها هم ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.