امروزه گردشگری فرهنگی پدیده ای اجتماعی است و شهرها همانند متنی فرهنگی در ایجاد تجارب فرهنگی و انتقال معانی فردی و جمعی افراد مطرح می باشند. این بحث در بررسی مفهوم فرهنگ شهری، با رویکردی تحلیلی به تبیین چارچوبی حاصل از مولفه های آن پرداخته و سپس در بررسی تاثیر آن در جذب گردشگر فرهنگی و با توجه به ویژگی تجارب وی، به روشی تحلیلی- مقایسه ای با تمرکز بر مصادیقی چند از تجارب جهانی، به چگونگی تاثیر مولفه ها می پردازد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که گردشگر فرهنگی به دنبال تجاربی موثق و گردشگری فرهنگی تحت تاثیر مولفه های به هم پیوسته فرهنگ شهری بوده که خود متاثر از مولفه های فضای شهری می باشند. به طور کل این مولفه ها شامل مولفه کالبد (متن فرهنگی و تاریخی)، عملکرد (تنوع فعالیت ها در مشارکت فرهنگی) و معانی فرهنگی در عرصه عمومی بوده که همگی در ارتباطی پیوسته و نمادین می باشند.
تحليلي بر مفهوم فرهنگ شهري و تاثير آن در جذب گردشگر فرهنگي
- نویسنده : عقیل جمشیدی
- ارسال توسط : میلاد مبارکی نوین
- منبع : novinshahrsaz
- 332 بازدید
- بدون دیدگاه