برندسازی شهری رشتهای نسبتاً جدید است که شهرها و کشورها برای ماندگاری در جهان رقابتی امروز وپایداری مزیت رقابتی خود، نیازمند بهرهگیری از این فرآیند میباشند. در این میان، استفاده از تجارب شهرهای موفق در این زمینه و آگاهی از فرآیند طی شده توسط آنها، امری اجتنابناپذیر به نظر میرسد. در این پژوهش که از نوع مطالعه تطبیقی با شرایط همارز و مساوی میباشد، فرآیند برندسازی در سه شهر موفق بارسلون (اسپانیا)، ادینبرو (اسکاتلند) و شیکاگو (ایالات متحده امریکا) مورد بررسی قرار گرفته و عوامل موفقیت آنها بر اساس سه عامل کلیدی موفقیت این پژوهش (جهتگیری استراتژیک، هویت و تصویر برند و مشارکت ذینفعان) که پارامترهای تطبیقی پژوهش را نیز شامل میشوند، دستهبندی شدهاند. پس از آن و با نتایج حاصل از این تجارب موفق جهانی، راهکارهایی برای ورود کلانشهر مشهد به فرآیند برندسازی با توجه به سه عامل کلیدی موفقیت ارائه گشته است. فایل کامل این مقاله به صورت رایگان قابل دانلود است.
بررسی تطبیقی تجارب جهانی فرآیند برندسازی شهری و ارائه راهکار برای کلانشهر مشهد
- نویسنده : عقیل جمشیدی
- ارسال توسط : میلاد مبارکی نوین
- منبع : novinshahrsaz
- 420 بازدید
- بدون دیدگاه